Monday, July 21, 2014

A New, Fresh Start


Wow its really been awhile. Bila aku baca balik post post aku setahun yang lepas, I was like, Ya Rabbiiiii malunya apa aku mengarut ni! Hahahaha. Indeed now i feel more mature leulz. Nasib baik tak ada reader taww blog ni. Kalau tak memang lah, memang malu ngat ngat Kakak Jijati ni.

Jadi whats going on with my life now? Haa I just feel like writing now so i'm just gonna write and write so brace yourself dear reader.

Sebenarnya aku sedang menikmati cuti semester. Habis tahun ke-2 Pengurusan Harta Tanah, tahun ni semua benda berlaku dengan sangat pantas. I was having so much fun tapi mana mungkin kita tidak diuji dengan benda yang tak gembira juga kan. Jadi aku telah bersemuka dengan kegembiraan dan juga kesedihan pada waktu yang sama. Tahun kedua ni aku agak aktif juga kalau nak dibandingkan dengan tahun pertama. Basketball, rumah sewa, ex roommate dan banyak lagi. Orang kata kalau kita 'live life to the fullest' kita akan rasa cepat sangat masa berlalu. Dan betul, aku rasa cepat sangat masa berlalu. Macam-macam jadi selama aku tak update blog ni tapi itu lain kali lah aku cerita.


Tazabar nak tahu apa akan jadi next semester. Harap harap aku tak cari pasal lah dengan sesiapa sebab aku sebenarnya tak suka nak ada masalah dengan sesiapa pun. Dan aku paling tak suka nak sibuk sibuk bercakap pasal orang lain. Senang cerita, i dont give a damn to you people. Sebab girls, i ni seorang yang busy tau. Aku ada macam macam komitmen jadi aku sangat hargai bila orang lain juga tidak bercakap pasal aku. Dan juga tidak cari pasal dengan aku. Okay settle bab tu. Tutup cerita.


Cerita lain, sekarang aku tengah cuti dan aku sebenarnya berhasrat nak cari kerja part time tapi adalah sangat mendukacitakan bila aku berlengah-lengah dan akhirnya bila sekarang aku cari kerja semua tempat dah penuh. I need money for raya lah weh :'(


But on the bright side, aku bersyukur sebab aku banyak habiskan masa dengan keluarga aku, adik adik especially. Masihkah engkorang ingat akan Iman? Ya Rabbi weh, kalau dulu dia macam tu, sekarang lagi teruk hahahaha. Itu adalah hiburan aku dekat rumah ni. Sebenarnya bila kita dah hilang seorang ahli keluarga ni, kita akan lebih menghargai satu sama lain. Itu yang aku rasa jadi aku lebih peka dengan adik-adik aku.


Salam Ramadhan semua. Hashtag pray for Gaza. Hashtag pray for MH17.








No comments:

Post a Comment